عمادلیچکو

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

محصولات عمادلیچکو
دلیل پوست اندازی زالوهای طبی – آموزش پرورش زالو2023

دلیل پوست اندازی زالوهای طبی – آموزش پرورش زالو2023

خرید زالو طبی

دلیل پوست اندازی زالوهای طبی با توجه به مواردی که در زیر به آنها اشاره می گردد مشخص شده است با مطالعه مقاله زیر اطلاعات مفیدی در زمینه علت پوست اندازی و همچنین موارد مرتبط با این موضوع آشنا خواهید شد.

گروه تخصصی عمادلیچکو

دلیل پوست اندازی زالوهای طبی

همانطور که شما نیز می دانید زالو بایستی در محیطی نمناک و به دور از نور مستقیم خورشید زندگی کند و علاقه شدیدی به مکان های خلوت و به دور از هرگونه مزاحم و یا صیاد و … دارد.

بعضی از پرورش دهندگان در داخل ظرف های نگهداری زالوها از سنگ و یا سفال و… استفاده می کنند دلیل این کار هم به خاطر کمک پوست اندازی بهتر و راحت‌تر زالوها می باشد.

پوست اندازی زالوها 3
دلیل پوست اندازی زالوهای طبی

اگر می خواهید این کار را انجام دهید بهتر است از سنگهایی که فاقد جذب املاح هستند استفاده کنید و همچنین بایستی آن سنگ ها قابلیت شستشو را داشته باشند ناگفته نماند که سفالها علیرغم مناسب بودن از لحاظ ضد باکتریایی بودنشان ، دارای جذب بالای املاح می باشند پس بهتر است از سفال در حد امکان استفاده نکنید مگر اینکه هفته ای یک الی دو بار سفال ها را ضدعفونی کرده و یا شستشوی کامل دهید.

زالو به خاطر اینکه بتواند بدن خود را از بیماری ها و باکتری های مضر مصون نگه دارد بایستی تقریبا هفته ای ۱ بار پوست اندازی کند و دلیل اصلی پوست اندازی زالو به همین خاطر می باشد.

انباشته شدن پوستهای زالوها (چیزهایی شبیه به مخاط) در داخل ظرفها که اکثرا به سنگ ها و دیواره ظرفها می چسبد بعد از مدتی باعث به وجود آمدن بیماریهای مختلف در بین زالوها می‌شود پس بایستی در تخلیه این پوستها دقت ویژه‌ای داشته باشید.

ما میتوانیم در این زمینه بصورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنیم تماس بگیرید یا در واتساپ پیام دهید ۰۹۱۷۲۵۸۵۷۳۱

ارائه مشاوره رایگان
دلیل پوست اندازی زالوهای طبی

برای کمک به پوست اندازی زالو نیاز مبرمی به وجود اجسام سخت در داخل آب نمی باشد ولیکن اگر می خواهید از این روش ها استفاده کنید بهتر است از اجسامی مانند سنگ های مرمر که به راحتی قابلیت شستشو و ضدعفونی و همچنین جمع آوری را دارند استفاده کنید.

زالو به خودی خود به راحتی میتواند پوست اندازی موفق داشته باشد و نیازی به کمک از اجسامی مانند سفال و سنگ ندارد عدم پوست اندازی کامل باعث بروز مشکلاتی مانند دفرمگی و تغییر حالت در زالو می گردد.

پوست اندازی زالوها 1
دلیل پوست اندازی زالوهای طبی

ترشحات موکوسی که زالوها بر روی پوست خود دارند باعث جلوگیری از شیوع بیماریهای باکتریایی و همچنین ایمن شدن زالو از بیماریها می شود پوست زالو به عنوان یکی از اعضای بسیار حساس و مهم این موجود به شمار می رود و تنفس از طریق پوست انجام می شود به همین دلیل نیاز است تا زالو هر از گاهی پوست اندازی مناسبی داشته باشد.

پایین بودن املاح فلزی در آب نیز بسیار مهم می باشد چرا که چنانچه املاح فلزی در آب در حجم غیر استانداردی وجود داشته باشند باعث ترکیبات با ترشحات موکوسی زالو شده و ماده ای روی پوست زالوها به وجود می آید که پوست این موجود را لزج و همچنین بوی نامطلوبی به وجود می آورد مهمتر آنکه بعد از بروز چنین اتفاقی زالو در برابر بیماری‌ها ایمن نبوده و ترشحات موکوسی و پوست زالو که به عنوان دیواره دفاعی در برابر بیماری‌ها بود دیگر نمی تواند کار خود را به درستی انجام دهد.

دلیل پوست اندازی زالوها
دلیل پوست اندازی زالوهای طبی

یکی از روش هایی که در پوست اندازی و همچنین در هضم خون زالوها کمک بسیار مناسبی انجام می دهد استفاده از محلول آب نمک به میزان مناسبی می باشد شما می توانید از محلول آب نمک دریا در ظرف های حاوی زالو های خود استفاده کنید
سدیم موجود در نمک دریا در حرکات انقباضی و انبساطی بدن زالو نقش مثبتی را ایفا کرده که این عمل باعث می‌شود زالو راحت تر و بهتر پوست اندازی نماید.
علاوه بر این موارد استفاده از نمک دریا مزایای بسیار بیشتری دارد که توصیه می شود حتما از نمک دریا در پرورش و تکثیر زالو به درستی استفاده کنید.

مقالات زیر را بخوانید :
+ آموزش پرورش زالوی طبی در خانه بهمراه ترفندها و نکات کلیدی
+ اصولی ترین روش پرورش زالو در منزل چگونه است؟
+ ۳ دلیل اصلی ضرر و زیان در پرورش زالو
+ کلاس آموزشی پرورش زالو بصورت دوره حضوری و ارائه مدرک معتبر
+ درآمد پرورش و تکثیر زالو چقدر است؟


emadleechco

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *