عمادلیچکو

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

محصولات عمادلیچکو
آموزش تخصصی راه اندازی فارم پرورش زالو 1401

آموزش تخصصی راه اندازی فارم پرورش زالو 1401

آموزش پرورش زالو

راه اندازی فارم پرورش زالو در سال 1401 یکی از مهمترین قدمها در حرفه پرورش زالو می باشد مقاله ای را که در حال مطالعه آن هستید در زمینه موضوع آموزش تخصصی راه اندازی فارم پرورش زالو می‌باشد.

راه اندازی فارم پرورش زالو

راه اندازی فارم پرورش زالو : موضوعی که امروز بدان می پردازیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که اکثر دوستانی که وارد فعالیت در زمینه پرورش و تکثیر زالو می شوند مکان مناسبی را جهت فعالیت خود انتخاب نمی کنند ولی با کمی تحقیق و مشورت می توانید فضا و مکانی بسیار متناسب با نحوه فعالیت خود داشته باشید.

عکسهای فارم پرورش زالو

در تصویر زیر یک نمونه از فارم پرورش و تکثیر زالو طبی ارائه شده است که از فضا به بهترین شکل بهره برده شده و محیطی تمیز و استاندارد برای این موضوع بوجود آمده.

انتخاب مکان مناسب جهت پرورش زالو

در قدم اول بایستی در انتخاب مکان مناسب جهت پرورش زالو به موارد مهم زیر توجه ویژه‌ای داشت:
مورد اول سکوت در محل فارم پرورش و تکثیر زالو میباشد که از مهمترین پارامترهای انتخاب مکان مناسب به شمار می‌رود چرا که اگر در فارم شما و یا همسایگی آن سر و صدای بسیار زیاد و شدید وجود داشته باشد امکان فعالیت و یا آرامش برای زالو ها وجود ندارد.

بهداشت فارم پرورش زالو

مورد بعدی بهداشتی بودن مکان پرورش زالو می باشد شما بایستی در زمان انتخاب مکان مناسب جهت پرورش زالو به موضوع بهداشتی بودن آن توجه ویژه ای داشته باشید اگر مکانی را که انتخاب کرده اید این شاخصه را ندارد بایستی قبل از ورود زالوها فضا و مکان را به درستی زیرسازی نموده و مباحث بهداشتی بودن آن را لحاظ کنید.

انتخاب مکان مناسب جهت پرورش زالو


پرورشگاه زالو نیازی به نور شدید و یا مستقیم ندارد و میزان نور بایستی در حدی باشد که فرد پرورش دهنده بتواند به درستی وسایل و یا مکان پرورش زالو را ببیند بخاطر اینکه زالوها از نور مستقیم و شدید فراری بوده و اگر نور لامپ و یا نور خورشید به صورت مستقیم داخل تابیده شود موجب اذیت زالوها می شود.

در انتخاب مکان مناسب جهت پرورش زالو به ابعاد فضای انتخابی خود توجه داشته باشید بایستی اندازه طول و عرض مکان مورد نظر با تعداد زالوی مورد نظر خود تناسب داشته و به صورتی باشد که به راحتی بتوانید وسایل و تجهیزات خود را در آن چیدمان کنید موضوع بعدی فاضلاب مناسب برای دفع آب های استفاده شده در فارم پرورش زالو می باشد.

امکان گرمایش و یا سرمایش و همچنین تهویه سریع و مناسب یکی دیگر از موارد مهم و حیاتی میباشد که بایستی در انتخاب مکان به آنها توجه شود مدیریت آسان نیز از دیگر شاخصه های مکان مناسب جهت پرورش زالو به شمار می رود.

انتخاب مکان مناسب جهت پرورش زالو


همانطور که در مطالب بالا بدان اشاره شد داشتن زیرسازی مناسب مانند سیمان کاری و یا سرامیک و کاشی کاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است این امر باعث رعایت بهداشت و راحتی در شستشوی فارم پرورش زالو می شود آخرین موردی که می‌توان به آن اشاره کرد موضوع قابلیت پارتیشن بندی و بخش بندی فارم پرورش زالو هست که بعد از یک دوره فعالیت با اهمیت آن بیشتر آشنا می شوید.


اگر در این زمینه سوالی دارید میتوانید با ما تماس بگیرید تا مشاوره دریافت نمایید.


emadleechco

‫2 نظر

  • کمالی گفت:

    باسلام,بنظرتون یه آهنگ بی کلام میتونه به رشد زالو هم کمک کنه؟

    تشکر

    • emadleechco گفت:

      سلام دوست عزیز.
      این موضوع بصورت نظریه بوده و تابحال کسی این مورد رو بصورت آزمایشگاهی امتحان نکرده. اما چیزی که واضح هست موسیقی صحیح و مناسب بر روی هر موجود زنده تاثیرگذار هست.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *