عمادلیچکو

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

محصولات عمادلیچکو
خطرات تهدید کننده زالو 9 مورد مهم

خطرات تهدید کننده زالو 9 مورد مهم

پرورش زالو در خانه

آیا از خطرات تهدید کننده زالو 9 مورد مهم آگاه هستید و می دانید چه عواملی باعث مرگ و میر زالوها و ضرر و زیان می گردد؟

با محتوای جدید در سایت عمادلیچکو با عنوان خطرات تهدید کننده زالو در خدمتتان هستیم در این مقاله سعی می‌کنیم به مهم‌ترین مواردی که موجب تلفات و مرگ و میر در زالوها میشود اشاره کنیم که تمام این موارد جزء خطرات احتمالی تهدید کننده زالوها بشمار می روند.

زالو
خطرات تهدید کننده زالو 6 مورد


تمامی افرادی که در زمینه نگهداری، پرورش، تکثیر و حتی زالو درمانی فعالیت می کنند با بعضی از این موارد و یا تمامی این موارد برخورد داشته و بایستی دقت ویژه‌ای به آنها داشته باشند.

ناگفته نماند فردی که در مورد پرورش و تکثیر زالو آموزش مناسبی دیده باشد کلیه این خطرات را به طور اصولی رعایت کرده و باعث جلوگیری از بروز آنها میشود.
سایت عمادلیچکو با ارائه مقالاتی منظم در این باره سعی می‌کند تا بهترین اطلاع رسانی را به کاربران خود داشته باشد.

خطرات تهدید کننده زالو 6 مورد

جهت تهیه بسته آموزشی کامل و گام به گام پرورش و تکثیر زالو از طریق لینک زیر اقدام نمایید

با ما همراه باشید تا در زیر همین مطلب به مهمترین خطرات تهدیدکننده زالو اشاره کنیم:


خطرات تهدید کننده زالو

در ادامه 9 مورد از مهمترین موارد اشاره می گردد.

فضای نامناسب فارم پرورش زالو

همانطور که شما نیز می دانید فضا و مکان نگهداری و پرورش زالو به عنوان یکی از مهمترین پارامترهای اولیه شروع به فعالیت می باشد که اکثر افراد در اولین قدم ابتدا مکان خود را مهیا کرده و بعد به دنبال خرید تجهیزات و زالو های مورد نیاز خود هستند پس فضای مناسبی را برای زالوهای خود مهیا کنید.

شرایط فضای مناسب به صورت خلاصه عبارتند از:

  1. عدم وجود نور زیاد
  2. دمای مناسب محیط
  3. رطوبت مناسب
  4. بهداشت مناسب محیط
  5. فاضلاب کشی صحیح
  6. و….

بهداشت غلط فارم زالو

عدم رعایت بهداشت از گزینه هایی می باشد که به عنوان بزرگترین خطرات تهدید کننده زالو به شمار می رود . رعایت بهداشت به چند دسته مهم تقسیم می شود که یکی از موارد را در مورد فضای نامناسب بدان اشاره کردیم شما بایستی به غیر از رعایت بهداشت محیط فعالیت به بهداشت تجهیزات و ظرفهای نگهداری زالو و همچنین بهداشت فردی در زمان فعالیت دقت کافی داشته باشید.


حجم نگهداری غیر استاندارد زالوها

آیا میدانستید که اکثر افرادی که بدون آموزش و یا حتی با آموزش در این زمینه فعالیت می‌کنند گزینه نگهداری تعداد مناسب زالو در واحد حجم آب صحیح را رعایت نمی‌کنند؟ مطمئن باشید اگر این پارامتر را به درستی رعایت نکنید این مورد جزء مهمترین موارد خطرات تهدید کننده زالو به شمار خواهد رفت. شما بایستی با توجه به سایز زالوهای خود ، در یک لیتر آب تعداد مناسب و حداقل قرار دهید و از انباشت زالو در حجم زیاد جداً خودداری کنید.

تهدید کننده زالو 4
خطرات تهدید کننده زالو 6 مورد

جابجایی خطرناک زالوها

این مورد به خصوص در زمانی که زالو بدون بسته بندی و ارسال صحیح انجام میشود حائز اهمیت است. فرقی نمی کند شما چه تعداد زالو را از فارم خود خارج کرده و به مقاصد مختلف مانند فروش برای مراکز زالو درمانی و یا فروش برای پرورشگاههای پرورش زالو آنها را جابه جا می کنید. جابجایی زالو بایستی طبق روال و به درستی انجام شود.


تغذیه غیر اصولی زالو در سنین مختلف

یکی دیگر از خطرات تهدید کننده زالو تغذیه غیر اصولی این موجود میباشد که امروزه اکثر افرادی که در زمینه نگهداری و پرورش و همچنین تکثیر زالو فعالیت دارند از تغذیه غیر اصولی و تلفات بعد از آن رنج می‌برند. اگر بتوانید تغذیه اصولی برای زالو ها داشته باشید مطمئن باشید که تلفات بعد از تغذیه به حداقل خواهد رسید.


قرنطینه اشتباه زالوها

اولین قدم بعد از خرید زالو ها در حجم زیاد ، قرنطینه کردن آنها برای اطلاع از عدم وجود بیماری و همچنین رفع تنش‌ها و استرس‌های حاصل از جابجایی می باشد. اگر بتوانیم که قرنطینه را بدرستی انجام دهیم بهترین نتیجه را خواهیم داشت.


دمای اشتباه نگهداری و تکثیر زالو

مورد بعدی در زمینه خطرات تهدیدکننده زالو دمای اشتباه در زمان نگهداری تکثیر و پرورش زالو میباشد شما بایستی بدانید که در زمان های مختلف نگهداری زالو مانند قرنطینه، تغذیه، جفت گیری، زاد و ولد، و… بایستی چه دمایی را لحاظ کنید تا بهترین بازدهی را داشته باشید.

تهدید کننده زالو 3
خطرات تهدید کننده زالو 6 مورد

عفونتها و بیماریها

مطمئنا شما هم تلفات زیادی در زمینه های بروز عفونتها و یا بیماری‌های احتمالی زالوها داشته اید شیوع بیماری به دلایل مختلف مانند عدم مدیریت صحیح، وجود زالوها در یک ظرف مشترک، دمای بالا، و… به وجود می آید. جهت جلوگیری از خطرات تهدیدکننده زالو در این مورد بایستی اولا به بهداشت توجه خاصی داشته باشید و ثانیاً زالوها را به طور اصولی سورتبندی نمایید.


رطوبت پایین

نیاز به تاکید نیست که رطوبت پایین برای زالو بسیار خطرناک است زالو موجودی است که بایستی در رطوبت زندگی کند و رطوبت به عنوان یکی از مهمترین ملاک های سلامت پوست و زندگی زالو به شمار می رود رطوبت پایین برای زالو بسیار خطرناک بوده و احتمال مرگ و میر و تلفات را زیاد میکند.

ارائه مشاوره رایگان

به غیر از موارد ذکر شده در بالا در زمینه خطرات تهدیدکننده زالو موارد زیاد دیگری نیز وجود دارد که زیر مجموعه موارد فوق بوده و همگی آنها از یک موضوع منشأ می‌گیرند و آن موضوع فرد پرورش دهنده می باشد شما به عنوان یک فرد پرورش دهنده بایستی به درستی در زمینه مدیریت صحیح رعایت بهداشت خوب و همچنین داشتن دانش مناسب در این زمینه بایستی اقدام کنید تا بتوانید به طور صحیح در مورد پرورش و تکثیر زالو طبی فعالیت کنید.

پرورش زالو در خانه