عمادلیچکو

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

محصولات عمادلیچکو
عوامل تلف شدن لاروها بعد از تولد 11 نکته

عوامل تلف شدن لاروها بعد از تولد 11 نکته

37

در این مقاله عوامل تلف شدن لاروها بعد از تولد 11 نکته ارائه میگردد بعضی از لاروها بعد از تولد به دلایل مختلفی تلف می شوند در این مطلب با ما همراه باشید تا در زمینه عوامل تلف شدن لاروها بعد از تولد مطالب آموزنده ای فرا بگیرید.

فرد پرورش دهنده بایستی به نکات ریز و درشتی در زمینه تولد بچه زالوها از داخل پیله ها توجه ویژه ای داشته باشد که از آن جمله می توان به دلایل مرگ و میر بچه زالوها بعد از تولد اشاره نمود.

تلف شدن لاروها بعد از تولد 1
عوامل تلف شدن لاروها بعد از تولد


مرگ و میر بچه زالوها عوامل مختلفی دارد که اکثراً به خاطر مدیریت غلط و یا کوتاهی در رعایت و یا انجام بعضی از مواردی است که به عهده فرد پرورش دهنده می باشد.
در این مطلب سعی می‌کنیم به طور خلاصه و مفید به مهمترین عواملی که در زمینه تلف شدن لارها می انجامد بپردازیم تا کمتر شاهد این ضرر و زیان بعد از تولد بچه زالوها باشیم.

تلف شدن لاروها بعد از تولد 3
عوامل تلف شدن لاروها بعد از تولد

عوامل تلف شدن لاروها بعد از تولد

مهمترین عواملی که می توان در این زمینه نام برد تقریبا 11 مورد می باشد که به صورت تیتر وار در زیر به آنها اشاره شده است:

۱- تولد زودرس لارها

11
عوامل تلف شدن لاروها بعد از تولد

همانطور که می‌دانید چنانچه بچه زالوها زودتر از زمان مقرر به دنیا بیایند به عنوان لارو زودرس شناسایی شده و امکان مرگ و میر در این گونه از بچه زالوها بیشتر از سایر بچه زالوها می باشد پس سعی کنید آنها را در زمان مناسب از پیله ها خارج کنید.

۲- شرایط محیطی نامناسب نگهداری بچه زالوها

شرایط محیطی فقط به کنترل بهداشت و یا دما محدود نشده و بایستی همانطور که زالوی مولد را با حساسیت و وسواس خاص نگهداری می کنیم در زمینه لاروها هم چنین اقداماتی را انجام دهیم.

تلف شدن لاروها بعد از تولد 6
عوامل تلف شدن لاروها بعد از تولد

۳- دمای نامناسب محیط نگهداری بچه زالوها

یکی از بدیهیات موفقیت و یا عدم موفقیت در پروسه نگهداری و یا پرورش و تکثیر زالو عدم رعایت دمای مناسب در فصل زندگی زالوها به شمار می رود که این پارامتر برای بچه زالوها نیز صدق کرده و بایستی با دقت به این موضوع رسیدگی شود.

۴- نوسانات دما

این گزینه نیز مانند مورد قبلی بایستی با دقت رعایت شده و از افزایش و یا کاهش شدید دما جداً پرهیز شود.

۵- کمبود اکسیژن آب و یا اکسیژن محیط

زالو جهت زندگی سالم و شاداب درون آب نیاز به اکسیژن مناسب داشته و تفاوتی ندارد در چه سایز و در چه سنی قرار دارد این موضوع در مورد زالوهای کوچک نیز صادق بوده و بایستی حواسمان به میزان اکسیژن موجود در آب حاوی زالوها باشد.

۶- عدم تعویض به موقع آب حاوی بچه زالوها

همانطور که میدانیم زالوها در زمینه آلودگی آب بسیار حساس بوده و بایستی آب را در زمان مقرر تعویض کرد و یا بلافاصله بعد از مشاهده آلودگی آب که به دلایل مختلف به وجود می آید بایستی نسبت به تعویض آن اقدام کرد.

تلف شدن لاروها بعد از تولد 2

۷- تغذیه در زمان نامناسب

از مهمترین پارامترهایی که در زمینه عوامل تلف شدن لاروها بعد از تولد می توان بدان اشاره کرد تغذیه غیر اصولی و یا تغذیه در زمان نامناسب می باشد که باعث تلفات و مرگ و میر در زالوهای کوچک می شود.

۸- نگهداری تعداد نامناسب لاروها در هر یک لیتر آب

تعداد کمتری در واحد حجم آبی که قرار است زالوها را در آن نگهداری کنید لار قرار دهید تا کمتر نیاز به تعویض آب و یا احیاناً تلفات در بین زالوها شود.

9- بهداشتی نبودن محیط پرورشی

عدم رعایت بهداشت بارها و بارها به پرورش دهندگان عزیز گوشزد شده است که از دیگر عوامل تلف شدن لاروها بعد از تولد می باشد.

تلف شدن لاروها بعد از تولد 5

۱۰- سورتبندی غلط

دسته بندی سایز های مختلف زالوهای کوچک می تواند کمک بزرگی در زمینه پیشگیری از بعضی از مشکلات احتمالی در آینده برایتان داشته باشد تا بتوانید بهتر و صحیح تر نسبت به اقدامات بعدی تصمیمات لازمه را اتخاذ کنید.

تلف شدن لاروها بعد از تولد 4

۱۱- وجود تنش های مختلف در محل پرورش زالوها

این مورد هم مانند سایر موارد باعث تلفات در بین تمام سنین زالوها می‌شود و از آنجایی که لاروها نیز حساسیت بالاتری نسبت به زالوهای بالغ دارند احتمال مرگ و میر و تلفات در بینشان بیشتر می شود.
در این مقاله به مهمترین نکاتی که در مورد عوامل تلف شدن لاروها بعد از تولد می باشد اشاره شد چنانچه در این زمینه سوالی دارید و یا می خواهید نکته خاصی را ارائه دهید در زیر همین مطلب نظر خود را بنویسید.

تماس با ما


emadleechco

‫2 نظر

  • فرشاد گفت:

    شیوه و روش خون دهی زالوها و زمان خون دهی و میزان درجه ایده ال خون در زمان تغذیه می تواند علل مرگ زالوها بعد از خون دهی باشد

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *