عمادلیچکو

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

محصولات عمادلیچکو
رسیدگی های ۲۴ ساعته فارم پرورش زالو + ویدیو آموزشی

رسیدگی های ۲۴ ساعته فارم پرورش زالو + ویدیو آموزشی

انتخاب مکان مناسب جهت پرورش زالو

آیا میدانید رسیدگی های ۲۴ ساعته فارم پرورش زالو چیست؟ یک مزرعه پرورش و تکثیر زالو نیازمند رسیدگی‌های مختلفی است که فرد پرورش دهنده و یا تکثیر کننده زالو باید به تمامی آنها به طور ویژه توجه داشته باشد.

فارم پرورش زالو

در زیر مواردی را با توجه به نحوه فعالیت در زمان پرورش و تکثیر زالو در زمینه رسیدگی های ۲۴ ساعته مزرعه پرورش و تکثیر زالو آورده شده است.

استریل کردن زالوی طبی
فارم پرورش زالو

رسیدگی های ۲۴ ساعته مزرعه پرورش و تکثیر زالو در بخش قرنطینه عبارتند از:

۱- سرکشی های معمولی
همه روزه بایستی انجام شود تا چنانچه با موردی غیر عادی مواجه شدیم سریعاً درصدد رفع آن برآییم مثلا اگر با کثیف شدن آب توسط زالوها (تغییر رنگ آب به سبز لجنی) و یا مشاهده زالوی مرده داخل آب مواجه شدیم باید اقدامات لازمه صورت گیرد.

۲- تنظیم دما
دما یکی از سه پارامتر اصلی تاثیر گذار در میزان بازدهی کار ما می باشد که بایستی به دقت آن را رعایت کنیم هر روز مواظب دما باشید ممکن است بعضی موارد باعث تغییر دما گردند مثل باز بودن درب و پنجره و …

۳- تعویض آب
ظرف های حاوی آب زالوها چنانچه کثیف هستند در زمان مقرر و یا بلافاصله بعد از کثیف شدن بایستی تعویض شود وجود پوست های نازک زالو داخل آب نیز باید تعویض آب انجام داد.

استریل کردن زالوی طبی
فارم پرورش زالو

۴- بررسی میزان رطوبت هوا
رطوبت هم مانند دما در یک بازی مشخصی باید کنترل گردد البته اهمیت رطوبت از دما کمتر می باشد ولی سعی کنید رطوبت مناسبی در فارم داشته باشید تا محیط زالوها بیشتر شبیه به محل زندگی در طبیعت باشد.

۵- بررسی وضعیت سلامت زالوها
در زمان بررسی و سرکشی در فارم حواستان به زالوهای داخل وان ها و یا پت ها باشد تا چنانچه زالوی بیمار و یا مرده را مشاهده کردید بلافاصله آن را جدا کنید همچنین زالوهایی که سرحال نیستند و یا مشکوک به بیماری هستند را جدا کنید و داخل یک ظرف دیگر نگهداری کنید.

۶- جداسازی تلفات احتمالی زالوها
حتما بایستی زالوهای تلف شده سریعا از فارم خارج شوند چرا که باعث بروز آلودگی و عفونت و … می شوند.

نکات بعد از قرنطینه زالو
فارم پرورش زالو

۷- نظارت بر نحوه عملکرد تجهیزاتی مانند دستگاه تصفیه آب و کولر و…
سلامت دستگاه ها بسیار مهم بوده و اگر یکی از دستگاهها خراب شود در سلامت و یا روند طبیعی فعالیت فارم زالوها تاثیر بسیار شدیدی خواهد گذاشت.

۸- بررسی و نظارت بر بهداشت
چنانچه خود شما در مزرعه پرورش زالو فعالیت می کنید این عمل به عهده شماست بهداشت آّ و ظروف و فرد پرورش دهنده مهمتیرن موارد بهداشت می باشد.

۹- آماده شدن جهت برنامه اجرایی روز بعد
در بعضی از مواقع مانند تغذیه کردن باید در روزهای قبل برای روز تغذیه برنامه خاص معین کرد و تمام تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای تغذیه را آماده سازی کرد.

فارم پرورش زالو
فارم پرورش زالو

رسیدگی های ۲۴ ساعته مزرعه پرورش و تکثیر زالو در زمان تکثیر:

۱- کلیه موارد مربوط به قرنطینه 
تمامی موارد مربوط به بند بالا در زمینه تکثیر نیز اهمیت داشته و بایستی بدرستی رعایت گردند.

۲- بررسی محتاطانه جزیره ها
در زمان تکثیر جزیره ها جزع بخش مهمی به شمار می روند که حاوی زالوهای مادر و همچنین پیله ها می باشد.

۳- جداسازی چند روز یکبار پیله ها از وانها
پیله هایی که در خزه ها و یا … قرار دارد هر چند روز یکبار جمع آوری کنید پیشنهاد میشود تقریبا هر 5 روز یکبار این کار را انجام دهید.

به غیر از موارد اشاره شده در مقاله مطمئناً نکات و موارد ریز و درشت دیگری نیز وجود دارد که بسته به شرایط و پارامترهای محل فعالیت شما ممکن است متفاوت باشند اما شما بایستی به این نکته توجه داشته باشید که اصلی‌ترین و مهم‌ترین سرکشی یک فرد پرورش دهنده در داخل فارم در قسمت‌های تکثیر و پرورش مربوط به سلامت زالو ها می باشد.

فروش زالو در سایزهای مختلف از عمادلیچکو

این ویدیو آموزشی را حتما مشاهده نمایید

مقالات

emadleechco

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *