عمادلیچکو

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

محصولات عمادلیچکو
نکات کلیدی بعد از قرنطینه زالو؟ آموزش پرورش و تکثیر زالو

نکات کلیدی بعد از قرنطینه زالو؟ آموزش پرورش و تکثیر زالو

16 1

نکات کلیدی بعد از قرنطینه زالو؟ آموزش پرورش و تکثیر زالو را در این موضوع مطاعه نمایید در این مطلب آموزشی در زمینه نکات بعد از قرنطینه صحبت می‌کنیم این نکات مانند موارد و قواعدی که در حین قرنطینه دارای ارزش و اهمیت بالایی بودند بایستی به آنها نیز توجه داشت.

17 1

مواردی که در زیر لیست شده اند را بایستی به ترتیب و به درستی انجام دهید ناگفته نماند که هر کدام از موارد ذیل نیازمند توضیحات بسیار زیادی است که در این مقاله به صورت مختصر به آنها می پردازیم رعایت نکات بعد از قرنطینه موجب افزایش بازدهی در کار شما خواهد بود.

مشاوره رایگان پرورش زالو

مهمترین نکات بعد از قرنطینه


آماده سازی جهت تغذیه

زمانی که قرنطینه به روزهای پایانی خود نزدیک شد بایستی زالوها را جهت تغذیه آماده سازی کنیم به همین دلیل دما توسط شما روزانه به میزان ۱ الی ۲ درجه افزایش یافته و دمای قرنطینه را به سمت گرم شدن می بریم دمای هدف شما بایستی بیش از ۲۵ الی ۲۷ درجه سانتیگراد و کمتر از ۳۰ درجه باشد.

9802 30

تهیه خون

بعد از اینکه دما به حد نرمال و استاندارد خود رسید شما نسبت به تهیه خون مناسب و با کیفیت اقدام می‌کنید بحث تهیه خون دارای نکات بسیار زیادی می باشد که در مقاله دیگر به آن خواهیم پرداخت.

5

تغذیه

همانطور که شما نیز می دانید محور اصلی موفقیت در امر پرورش و تکثیر زالو طبی موضوع مهم و حیاتی تغذیه زالو ها می باشد.
هیچ فردی در زمینه پرورش نمی‌تواند ادعا داشته باشد که توانسته به صورت کامل و ۱۰۰% زالوها را تغذیه کرده و سلامت زالوها را در این زمینه تضمین کند پس هر چقدر بتوانید روال صحیح تغذیه را به درستی انجام دهید در این زمینه موفق‌تر خواهید بود.

بازگشت به قرنطینه

با فرض اینکه شما تغذیه زالو ها را به درستی انجام داده اید و کلیه موارد و نکاتی را که در حین تغذیه لازم بوده را به درستی رعایت کرده و انجام داده اید بایستی زالو ها را بعد از شستشو طبق روال خاص دوباره آماده سازی کنید تا به سمت قرنطینه برگردند.
بازگشت به قرنطینه دارای شرایط و قواعد خاصی می باشد که یکی از مهمترین موارد آن ، هم دما بودن آب قرنطینه بعد از تغذیه می باشد شما بعد از تغذیه هر روز بایستی دمای قرنطینه را ۱ الی ۲ درجه کاهش دهید تا به دمای بین ۲۳الی ۲۴ برسد.

5 1

شستشوی ظرفها

موردی که در زمان تغذیه بایستی از قلم نیفتد این است که شما باید قرنطینه را آماده نمایید تا زالو ها بعد از تغذیه بلافاصله به قرنطینه منتقل شوند به عنوان مثال شستشوی ظرف ها و وسایل و تجهیزاتی که در آنها زالو زندگی می کرده و یا به نوعی با آب حاوی زالو در تماس بوده بایستی به درستی انجام شود.

آماده سازی فضا جهت تقسیم بندی زالوهای گرسنه و سیر

بعد از اینکه زالوها تغذیه کردند تعداد نامشخصی از آنها جثه کوچکتر داشته و یا اینکه تغذیه نمی کنند و شما بایستی زالوهای سیر و گرسنه را در قسمت قرنطینه از هم جدا کنید به همین دلیل بایستی فضای جهت تقسیم بندی زالو های گرسنه و سیر از هم در بخش قرنطینه آماده سازی نمایید.

فارم پرورش زالو

تعویض ظرفها و ساماندهی مجدد قرنطینه

موردی که بایستی به آنها اشاره کنیم و شاید از دید بعضی ها پنهان باشد ساماندهی مجدد قرنطینه و یا تعویض ظرف ها و وسایل و امکاناتی که احتمالاً مشکلی برای آنها به وجود آمده میباشد شما ظرف ها و وسایل خود را بررسی کرده و از سالم بودن آنها مطمئن شوید.

12 1

emadleechco

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *