عمادلیچکو

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

محصولات عمادلیچکو
دلایل خرابی پیله ها در تکثیر و پرورش زالو(9مورد)

دلایل خرابی پیله ها در تکثیر و پرورش زالو(9مورد)

پرورش زالو

در این محتوا قصد داریم به موضوع بسیار مهم ” دلایل خرابی پیله ها در تکثیر و پرورش زالو ” بپردازیم که باعث بروز مشکلات و ضرر و زیانهای متعدد پرورش دهندگان زالو می گردد.

یکی از معظلاتی که تقریبا اکثر افراد تکثیر کننده زالو با آن مواجه هستند و باعث ضرر و زیان بسیاری می شود این است که چرا کوکون ها خراب می شوند؟
خراب شدن کوکونها به دلایل مختلفی می باشد متاسفانه آموزشهای لازم در این زمینه بسیار کم می باشد و اکثر افراد به صورت تجربی به نحوه نگهداری پیله ها پی می برند .

پیله ها در تکثیر و پرورش زالو

خرابی پیله ها در تکثیر و پرورش زالو عوامل مختلفی دارد ما سعی کرده ایم دلایل خرابی پیله ها در تکثیر و پرورش زالو را بصورت کامل در ادامه ارائه نماییم.

چرا کوکون ها خراب می شوند؟
دلایل خرابی پیله ها در تکثیر و پرورش زالو

در میان موجودات زنده روی کره زمین ، همگی این موجودات دلایلی برای مرگ و میر و تلفات دارند و همینطور نوزادان همه موجودات بسیار حساستر و آسیب پذیر می باشند که بچه زالو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

چرا کوکون ها خراب می شوند؟

در زیر به مواردی اشاره کرده ایم که همگی آنها موجب از بین رفتن پیله ها و نوزادان درون پیله های زالو می گردد و رعایت تک تک این موارد مستلزم دانستن و پی بردن به آن موضوع می باشد.


مشاوره رایگان پرورش زالو

چرا کوکون زالوها خراب می شود؟

دلایل خرابی پیله ها در تکثیر و پرورش زالو : تک تک موارد زیر را بدقت مطالعه نمایید تا درصد موفقیت شما در تولید لارو زالوی طبی بالا برود.

چرا کوکون ها خراب می شوند؟
دلایل خرابی پیله ها در تکثیر و پرورش زالو

۱- عدم هوادهی مناسب در محیط نگهداری کوکون ها ( باید اکسیژن رسانی صحیح صورت گیرد و روی کوکون ها را زیاد با خزه ها یا موارد مشابه نپوشانیم)
۲- رطوبت کم یا بیش از حد مجاز محیط نگهداری پیله ها ( خزه های زیر و روی کوکون ها بایستی مرطوب باشند ولی رطوبت زیاد و یا بسیار کم اطراف کوکون موجب از بین رفتن لاروهای درون پیله ها می گردد)
۳- انباشته شدن یا ضخیم بودن لایه های کوکون در زمان نگهداری ( این مورد نیز موجب نرسیدن هوا و همچنین فشار روی کوکون ها می شود)


۴- تاریک نبودن محیط نگهداری کوکون ها ( زالوهای بالغ از نور فراری هستند و همچنین لاروها نیز باید در نور بسیار کم نگهداری شوند)
۵- نوسان دمای محیط نگهداری ( از اصلی ترین موارد در پرورش و نگهداری زالوها پارامتر دما می باشد که در هر مرحله ای از فصول زندگی زالو بایستی به بهترین نحو ممکن رعایت گردد)
۶- ایجاد استرس اعم از : ضربه به ظرف کوکون – صداهای ناهنجار – بوی عطر و سیگار و مواد نفتی – فشار بیش از حد به کوکون ها و غیره .

۷- زمان برداشت ناصحیح پیله ها ( پیله ها را بایستی چند روز بعد از تشکیل شدن برداشت چرا که کوکونی که تازه است بصورت کف و یا نیمه کف بوده و احتمال آسیب و از بین رفتن آن بسیار زیاد است )
۸- ضخیم بودن لایه خزه رویی کوکون ها که این امر موجب جلوگیری از رسیدن اکسیژن به سطح کوکون ها میگردد.
۹- دستمالی کردن بیش از اندازه کوکون ها قبل از باز کردن و تولد لاروها ( نباید پیله ها را زیاد در دست گرفت و باید به آرامی و احتیاط با آن برخورد نمود چرا که نتیجه تلاش شماست )

چرا کوکون ها خراب می شوند؟

شاید موارد دیگری نیز باشد که موجب از بین رفتن و یا خراب شدن پیله ها می گردد اما اگر موارد فوق را که از مهمترین و عمومی ترین موارد از بین رفتن پیله های زالو می باشد رعایت گردد مطمئنا احتمال خراب شدن پیله ها بسیار کم خواهد شد.

این نکته را مد نظر داشته باشید که پیله زالو در طبیعت در محیطی امن و بدور از خطرات احتمالی و مکانی با آرامش کامل گذارده می گردد و باید تا حد امکان این شرایط برای کوکون ها در فارم تکثیر زالو مهیا گردد.

خراب شدن هر کوکون یعنی از بین رفتن ۵ الی ۱۵ لارو زالو و متضرر شدن در این زمینه ، پس مراقبتهای لازمه را انجام دهید و از کنار این موضوع براحتی نگذرید.


emadleechco

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *