عمادلیچکو

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

محصولات عمادلیچکو
۱۰ عامل اساسی تلف شدن لارو زالو بعد از تولد

۱۰ عامل اساسی تلف شدن لارو زالو بعد از تولد

خرید و فروش عمده زالو

بعضی از لاروها بعد از تولد به دلایل مختلفی تلف می شوند در این مطلب با ما همراه باشید تا ۱۰ عامل اساسی تلف شدن لاروها بعد از تولد را فرا بگیرید.
فرد پرورش دهنده بایستی به نکات ریز و درشتی در زمینه تولد بچه زالوها از داخل پیله ها توجه ویژه ای داشته باشد که از آن جمله می توان به دلایل مرگ و میر بچه زالوها بعد از تولد اشاره نمود.

17

مرگ و میر بچه زالوها عوامل مختلفی دارد که اکثراً به خاطر مدیریت غلط و یا کوتاهی در رعایت و یا انجام بعضی از مواردی است که به عهده فرد پرورش دهنده می باشد.
در این مطلب سعی می‌کنیم به طور خلاصه و مفید به مهمترین عواملی که در زمینه تلف شدن لارها می انجامد بپردازیم تا کمتر شاهد این ضرر و زیان بعد از تولد بچه زالوها باشیم مهمترین عواملی که می توان در این زمینه نام برد تقریبا ۱۰ مورد می باشد که به صورت تیتر وار در زیر به آنها اشاره شده است:

۱تولد زودرس لارها

همانطور که می‌دانید چنانچه بچه زالوها زودتر از زمان مقرر به دنیا بیایند به عنوان لارو زودرس شناسایی شده و امکان مرگ و میر در این گونه از بچه زالوها بیشتر از سایر بچه زالوها می باشد پس اجازه دهید که لاروها بصورت طبیعی متولد شوند.

18

۲شرایط محیطی نامناسب نگهداری بچه زالوها

شرایط محیطی فقط به کنترل بهداشت و یا دما محدود نشده و بایستی همانطور که زالوی مولد را با حساسیت و وسواس خاص نگهداری می کنیم برای سنین نوزادی هم همچین اقداماتی را انجام دهیم.

۳دمای نامناسب محیط نگهداری بچه زالوها

یکی از بدیهیات موفقیت و یا عدم موفقیت در پروسه نگهداری و یا پرورش و تکثیر زالو عدم رعایت دمای مناسب در فصل زندگی زالوها به شمار می رود که این پارامتر برای بچه زالوها نیز صدق کرده و بایستی با دقت به این موضوع رسیدگی شود.

چگونه در شیراز آموزش پرورش زالو دریافت کنیم؟

۴نوسانات دما

این گزینه نیز مانند مورد قبلی بایستی با دقت رعایت شده و از افزایش و یا کاهش شدید دما جداً پرهیز شود.

در صورتی که بخواهید دما را کاهش یا افزایش دهید حتما بصورت پلاکانی این کار صورت گیرد .

۵کمبود اکسیژن آب و یا اکسیژن محیط

زالو جهت زندگی سالم و شاداب بودن درون آب نیاز به اکسیژن مناسب داشته و تفاوتی ندارد در چه سایز و در چه سنی قرار دارد این موضوع در مورد زالوهای کوچک نیز صادق بوده و بایستی حواسمان به میزان اکسیژن موجود در آب حاوی زالوها باشد.

8

۶عدم تعویض به موقع آب لاروها

همانطور که میدانیم زالوها در زمینه آلودگی آب بسیار حساس بوده و بایستی آب را در زمان مقرر تعویض کرد و یا بلافاصله بعد از مشاهده آلودگی آب که به دلایل مختلف به وجود می آید بایستی نسبت به تعویض آن اقدام کرد.

۷تغذیه در زمان نامناسب

از مهمترین پارامترهایی که در زمینه عوامل تلف شدن لاروها بعد از تولد می توان بدان اشاره کرد تغذیه غیر اصولی و یا تغذیه در زمان نامناسب می باشد که باعث تلفات و مرگ و میر در زالوهای کوچک می شود.

بهترین زمان تغذیه لاروها : تغذیه اول هفت روز از بدو تولد و تغذیه دوم ۳۰ روز از بدو تولد صورت گیرد.

کجا میشه لارو زالو خرید 6

۸نگهداری تعداد نامناسب لاروها

تعداد کمتری در واحد حجم آبی که قرار است زالوها را در آن نگهداری کنید لار قرار دهید تا کمتر نیاز به تعویض آب و یا احیاناً تلفات در بین زالوها شود.

به ازای هر ظرف ۵ لیتری ۵۰۰ تا ۷۰۰ لارو تغذیه نشده نگهداری کنید.

4 1

۹- بهداشتی نبودن محیط پرورشی

عدم رعایت بهداشت بارها و بارها به پرورش دهندگان عزیز گوشزد شده است که از دیگر عوامل تلف شدن لاروها بعد از تولد می باشد.

شما هر ۵ روز یکبار کف و بدنه ظرف را کاملا شستشو دهید یا ظرف تمیز جایگزین آن کنید.

۱۰عدم سرتبندی زالوها

دسته بندی سایز های مختلف زالوهای کوچک می تواند کمک بزرگی در زمینه پیشگیری از بعضی از مشکلات احتمالی در آینده برایتان داشته باشد تا بتوانید بهتر و صحیح تر نسبت به اقدامات بعدی تصمیمات لازمه را اتخاذ کنید.

در این مقاله به مهمترین نکاتی که در مورد عوامل تلف شدن لاروها بعد از تولد می باشد اشاره شد چنانچه در این زمینه سوالی دارید و یا می خواهید نکته خاصی را ارائه دهید با ما در تماس باشید.


emadleechco

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *